O projeto Violão de Villa-Lobos está no ar em uma campanha de financiamento coletivo no modelo “tudo ou nada”: se a meta não for alcançada, todo o dinheiro volta para os apoiadores e o projeto simplesmente não acontece.
Diferente dos meus álbuns anteriores, este é muito mais ambicioso. A maior parte das faixas envolve grandes formações instrumentais. A Orquestra Sinfônica do Teatro Nacional, sob regência de Claudio Cohen, gravou as Bachianas Brasileiras nº 1, 4 e 7, e também a Introdução aos Choros, que exigiu cerca de 30 músicos extras além da orquestra completa — alguns vieram de outras cidades só para que tivéssemos todos os instrumentos necessários.
Finalizar o áudio desse material é um desafio e tem um custo muito maior do que qualquer um dos meus projetos anteriores. Por isso, só será possível abrir a recompensa de CDs físicos quando estivermos bem próximos da Meta 1. Notei que muitas pessoas estão esperando essa recompensa para apoiar — mas isso gera um ciclo vicioso: sem apoio não chegamos à meta, e sem chegar perto da meta não consigo abrir a opção do CD físico.
Enquanto isso, já liberei duas recompensas novas, especialmente para quem quer dominar uma das técnicas mais fascinantes do violão: o trêmolo.
Confira aqui: https://benfeitoria.com/projeto/violaovilla
Conto com você para dar esse passo junto comigo. Seu apoio agora é fundamental para que possamos avançar e tornar esse projeto realidade.
Obrigado,
Alvaro Henrique
ENGLISH TEXT VERSION
The Guitar of Villa-Lobos project is an “all or nothing” crowdfunding campaign. This means that if we don’t reach the goal, all the money will be returned, and the project won’t happen. Campaigns like this have some particularities. One of them is that it would be irresponsible to include the delivery of physical CDs as a reward before we reach the goal to complete the audio.
Unlike my previous projects, most of the tracks in this album involve many instruments. In addition to the Symphony Orchestra of the Teatro Nacional recording Bachianas 1, 4, and 7 under the direction of Claudio Cohen, we also recorded the Introdução aos Choros, which required hiring around 30 extra musicians on top of the entire orchestra. Some musicians even traveled from other cities (some 200km away) just so we could gather all the instruments needed for the piece.
Preparing the audio for this material comes with costs that are very different from my earlier projects. Combined with what I mentioned before, it really is necessary to wait until we are very close to reaching goal #1 before opening up the possibility of offering physical CD rewards. I’ve noticed that some people are waiting for the CD reward to become available before supporting the campaign. But this creates a vicious cycle: people don’t support because the CD isn’t offered yet, we don’t advance toward goal #1, and therefore we can’t open the CD reward.
In future messages I’ll share details about the rewards, but I want to let you know that today I opened two new ones that might especially interest you if you want to master one of the guitar’s most wonderful techniques: tremolo.
Check them out here: https://benfeitoria.com/projeto/violaovilla
I count on your support for us to make that project happen.
Thanks,
Alvaro Henrique